Odprawa służbowa drogówki - Wiadomości - Komenda Miejska Policji w Siemianowicach Śląskich

Wiadomości

Odprawa służbowa drogówki

Data publikacji 21.02.2018

Szef siemianowickich mundurowych mł.insp. Dariusz Kopeć wziął udział w odprawie służbowej, którą przeprowadził Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego podkom. Krzysztof Lampa. Podczas odprawy została omówiona praca siemianowickiej drogówki w roku ubiegłym oraz wyznaczone cele do realizacji w 2018 roku. Jednymi z głównych zadań priorytetowych, które stoją przed mundurowymi jest zwiększenie bezpieczeństwa pieszych uczestników ruchu drogowego oraz ograniczenie liczby wypadków drogowych.

Policjanci z ruchu drogowego spotkali się z Komendantem Miejskim Policji w Siemianowicach Śląskich mł.insp. Dariuszem Kopeć na służbowej odprawie, podczas której naczelnik WRD podkom. Krzysztof Lampa przedstawił osiągnięte w ubiegłym roku wyniku i założenia, jakie czekają w 2018 roku. Na siemianowickich drogach odnotowano w ubiegłym roku 399 zdarzeń drogowych,  z czego zdecydowana większość to kolizje. Było ich 367, natomiast wypadków drogowych 32. W porównaniu z 2016 rokiem ogólna liczba zdarzeń drogowych zmalała o 28. Policjanci nie obsługiwali ani jednego wypadku drogowego ze skutkiem śmiertelnym. Najwięcej kolizji miało miejsce w piątki, poniedziałki, czwartki i środy, a najbezpieczniejsze były weekendy. Do wypadków dochodziło natomiast w poniedziałki i środy. Aż 12 wypadków drogowych było popełnionych z winy kierujących, a tylko 1 z winy pieszego. 5 kolizji i 1 wypadek to efekt kierowania samochodami pod działaniem alkoholu w 2017 roku. Policjanci podczas codziennych służb oraz prowadzonych działań skontrolowali stan trzeźwości 59130 kierowców oraz wylegitymowali 16351 pieszych i zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego.

Głównymi założeniami, które stoją przed drogówką jest kierowanie do służby maksymalnej liczby policjantów. Dzięki ich fachowej wiedzy i czujnemu oku z dróg mają być eliminowani ci, którzy stwarzają zagrożenia dla innych uczestników. Zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i ograniczenia liczby wypadków to główne priorytety ich pracy.  W swoich przedsięwzięciach ruch drogowy będzie wykorzystywał również specjalistyczny pojazd, w którym zamontowane są kamery, dzięki którym rejestrowane są wykroczenia popełniane przez pieszych i kierujących oraz monitoring miejski. Dużym zainteresowaniem cieszył się program "Widoczny=Bezpieczny", którego założeniem było uświadomienie pieszym, jak wzrasta ich widoczność, gdy mają założone odblaski. Podczas licznych działań mundurowi rozdawali pieszym opaski odblaskowe.